25 jaar lijkt zo lang geleden, maar staat nog vers in het geheugen!
Een schitterende baan hebben als assistent financial controller bij een Amerikaanse firma en dan toch je droom naleven om zelfstandig ondernemer te worden. Dat alles was 25 jaar geleden het onderwerp van gesprek in huize Hanenberg. Ofschoon ik al sinds 1992 een eigen administratiekantoortje in de avonduren runde, was de combinatie met een intensieve baan niet te plooien in de 24 uur van een dag. Vianney, destijds mijn vriendin en inmiddels al 23 jaar mijn echtgenote en compagnon bij Hanenberg ABC, gaf kort voor 1 december 1994 het laatste zetje om zelfstandig te worden.
Met haar steun durfde ik de stap te zetten om fulltime een zelfstandige onderneming te gaan opbouwen. Het is niet raar om na een studie bedrijfseconomie een bijverdienste te zoeken die ligt in het verlengde van je opleiding, doch mijn vader heeft mij toen ook erg gestimuleerd om administratie voor bedrijven en belastingaangiften voor bedrijven en particulieren te gaan verzorgen. Nadat ik op een feestje met iemand uit de verzekeringsbranche sprak, was het voor mij duidelijk om naast deze diensten ook verzekeringen en hypotheken te gaan adviseren en bemiddelen. Nadat de opleiding daartoe was afgerond, had ik het concept staan. Voor particulieren en kleine MKB bedrijven het totale pakket van financiële dienstverlening te verzorgen. Zo kon iedereen voor één of meerdere diensten bij Hanenberg ABC terecht. Alles onder één dak.
Niet veel tijd had Vianney nodig om in 1996 haar baan als vestigingsmanager van een uitzendbureau aan de wilgen te hangen. Nadat ze haar assurantiediploma’s had behaald stapte ze in het bedrijf en vormde samen met mij een tweespan. Wat een verademing was dat voor mij. Samen met je vrouw een onderneming runnen, elk op de discipline die het beste paste. Hierdoor konden we complementair werken. De vele uren overdag en in de avond stonden nooit in de weg aangezien we veel momenten samen hadden om ook andere (privé) zaken te bespreken. Het mooie was toen ook dat we aan ons woonhuis de garage tot kantoor hadden omgevormd, zodat we een ideale werkomgeving hadden. Geen reistijd en openingstijden (werktijden) flexibel in te vullen. In drukke tijden was het “hands on” en als het rustig was, sloten we de tussendeur en waren we vrij.
Niet veel later, in 1998 konden we de aanwas van nieuwe klanten en de dienstverlening aan bestaande relaties niet meer met zijn tweeën behappen. Onze eerste collega, werknemer Cynthia, kwam ons toen ondersteunen. Wat een verlichting was dat. En wie wel eens contact met ons kantoor heeft, weet dat Cynthia nog steeds met enthousiasme bij ons werkt.
Werken aan huis kent ook zijn beperkingen. Mede door de groei besloten we een bedrijfspand te kopen aan de Maaspoortweg in ’s-Hertogenbosch. Wat een heerlijke plek was dat en wat een mooie tijd hebben we daar gehad. In een periode van 10 jaar hebben we onze klantenkring en onze dienstverlening kunnen uitbouwen. Ook zijn er veel (oud) collega’s die daaraan een steentje hebben bijgedragen.
Aangezien we in 2002 inmiddels in Rosmalen waren gaan wonen en ons de mogelijkheid werd geboden om een bedrijfspand in Rosmalen te kopen, hadden we niet veel tijd nodig om een besluit te nemen. Als geboren en getogen Rosmalenaren zagen we onze kans schoon en vestigden ons in 2009 aan de Schoolstraat in Rosmalen. Het plaatje was daarmee compleet. Wonen en werken in Rosmalen!
Inmiddels dus 25 jaar financieel vertrouwd, onze slogan.En wie jarig is trakteert. Onze klanten zijn welkom om een cadeau op te halen als dank voor de fijne samenwerking en goede referenties. Tevens geven we in ons jubileumjaar €250,- korting op een nieuw hypotheekadvies traject.
Met een fris, professioneel team staan we graag voor u klaar!